Πέμπτη, 1 Αυγούστου 2013

SEAT 600 – ο πρωτοπόρος της Ισπανικής αυτοκίνησης

Ένα αυτοκίνητο που έγραψε οδηγική ιστορία στην Ισπανία

Η άφιξη του το 1957 αποτέλεσε κοινωνικό φαινόμενο

/ Με παρατσούκλι «μικρή μπάλα», κόστιζε περίπου 63.000 πεσέτες

Ήταν επίσης διαθέσιμο και σε τετράθυρη έκδοση σανSEAT 800

Κατασκευαζόταν μέχρι το 1973, με συνολική παραγωγή

 περίπου 800.000 αυτοκίνητα

 

Πριν από 40 ακριβώς χρόνια, στις 31 Ιουλίου 1973, το τελευταίο SEAT 600 πέρασε από την γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της SEAT, στη Zona Franca στην Βαρκελώνη. Ήταν ένα αυτοκίνητο που σηματοδότησε μία κρίσιμη καμπή της Ισπανικής κοινωνίας, δεδομένου ότι υπερασπίστηκε την έναρξητου θεσμού της ιδιοκτησίας αυτοκινήτουΣτις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες έχουν συντελεστεί σημαντικές εξελίξεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και στις μέρες μας η ισπανικής μάρκας αντιπροσωπεύεται με τον καλύτερο τρόποστην compact κατηγορία με το SEAT Mii.

To SEAT 600 είναι το μοντέλο που συνέβαλε στην εκκίνηση της αυτοκίνησης στην Ισπανίακατά την διάρκεια των ετών της αργής ανάκαμψης μετά τον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο. Κανένα άλλο μοντέλο δεν έχει μπει τόσο βαθιά στο υποσυνείδητο των Ισπανών, τόσο ως μνήμη όσο και ως υπενθύμιση των τότε δύσκολων συνθηκών. Όπως οι παλαιότερες γενιές θυμούνται ακόμα, είναι το αυτοκίνητο με το οποίο οι γονείς τους δίδαξαν πώς να οδηγούν.

Τιμή 63.000 πεσέτες

Αναρίθμητες οικογένειες της εργατικής τάξης με το SEAT 600 έκαναν το όνειρο της ιδιοκτησίας ενός αυτοκινήτου αληθινό.Προσφερόταν στην τιμή των 63.000 πεσέτων περίπου ή 378,54 € στοσημερινό νόμισμα. Αυτό είναι ένα άλλο σαφές παράδειγμα του πόσο πολύ τα πράγματα έχουν αλλάξει.

Έως 28hp απόδοση

Αρχικά το SEAT 600 ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα 633 κυβικών με 18-20hp απόδοση, το οποίο παρέμεινε στην παραγωγή για έξι χρόνια. Ο κινητήρας αναβαθμίστηκε αργότερα σε 767 κυβικά με αύξηση απόδοσης στους 25hp και αργότερα στους 28hp στις εκδόσεις DE και L-Especial,που κατασκευάστηκαν για τα υπόλοιπα δέκα χρόνια ζωής του 600.

Επίπεδα απόδοσης σε αρμονία με την εποχή

Το 600 είχε τελική ταχύτητα 115 km/h και κάλυπτε το χιλιόμετρο από στάση σε 45,5 δευτερόλεπτα, στοιχεία αξιοσημείωτα αν αναλογιστεί κανείς πως ήταν εφοδιασμένο με κινητήρα απόδοσης 28hpΕπιπλέον, η κατανάλωση καυσίμου ήταν 10 λίτρα για κάθε 100km αστικής οδήγησης και 6,5 λίτρα εκτός πόλης, με αυτονομία 461km.

Θα ήταν μάταιο να μην συγκρίνουμε αυτά τα στοιχεία με τα τωρινάαυτοκίνητα και συγκεκριμένα με το SEAT Mii, με τελική ταχύτητα 172km/hκαι το χιλιόμετρο από στάση σε 35,4 δευτερόλεπτα (10,1΄΄ λιγότερα). Οιεπιδόσεις αυτές προέρχονται από έναν σύγχρονο κινητήρα 999 κυβικών με απόδοση 60hp ή 75hp. Επιπλέον το Mii καταναλώνει 5,1 λίτρα για κάθε 100km αστικής οδήγησης (49% λιγότερο) και μόλις 3,7 λίτρα εκτός(43% λιγότερο), με αυτονομία 945km.

Μια άλλη σημαντική διαφορά είναι ο όγκος του χώρου αποσκευών. Το 600 είχε μόνο 68,5lt χώρο αποσκευών, ενώ το Mii συγκριτικά προσφέρει σχεδόν 3,5 φορές περισσότερο όγκο, με 238ltΟ καθένας θυμάται το 600να φορτώνεται πλήρως στα οικογενειακά ταξίδια, με την εικόνα των αποσκευών δεμένων πάνω στην σχάρα οροφής.

Η σημασία των αστικών οχημάτων για την SEAT  

Σε όλη την ιστορία της, η SEAT έχει παρουσιάσει μια μεγάλη ποικιλία από μικρά αυτοκίνητα μεταξύ των οποίων το 600, το 133, το Panda, τοMarbellaτο Arosa και τέλος το Mii.

 

 

Όλα με την σειρά τους ανταποκρίθηκαν πλήρως στις απαιτήσεις τηςαυτοκίνησης, τόσο για αστική όσο και για μη αστική χρήση. Παραμένει όμως χωρίς αμφιβολία πως το 600 δεν είναι μόνο το σημείο εκκίνησης αυτής της εξέλιξης, αλλά το μοντέλο εκείνο που έβαλε την Ισπανία στους τροχούς και καθιέρωσε την ιδιοκτησία αυτοκινήτου στην ισπανική κοινωνία. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός πως το 1970 στην Ισπανία, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα ήταν  SEAT 600.

Με σχεδόν 800.000 μονάδες SEAT 600, κατασκευασμένα μέχρι τις 31 Ιουλίου 1973, ακριβώς πριν από 40 χρόνια, η ισπανική μάρκα γιορτάζει την 40η επέτειο αυτού του σημαντικού ορόσημου.
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου